تحصیل در کانادا و شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات شنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۲۰:۰۰
تحصیل در کانادا و شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

تحصیل در کانادا مزایایی دارد که هرکسی را به تحصیل در دانشگاه‌های آن علاقه‌مند می‌کند. در این نوشته درباره مزایا و شرایط تحصیل در کانادا نکاتی مطرح شده است.

سلب‌ مسئولیت: تحریریه‌ی کجارو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

تحصیل در کانادا یکی از بهترین راه‌های دریافت اقامت کانادا است. این روش بسیاری از دردسرهای سایر روش‌های اخذ اقامت را ندارد؛ و از سویی شرایط و امتیازاتی را برای شما فراهم می‌کند که می‌تواند برای بسیاری از افراد علاقه‌مند به تحصیل و مهاجرت جذاب باشد.

کانادا برای بسیاری از مردم جهان سرزمین آرزوهاست. سرزمینی بکر، زیبا و توسعه یافته، که بعضی از بهترین دانشگاه‌های جهان را نیز در خود جای داده است. کیفیت تحصیل در کشور کانادا با آنچه پیش از این مشاهده کرده‌اید متفاوت است و اگر علاقه‌مند به طی کردن مدارج عالی تحصیلی در فضایی بین‌المللی و با کیفیت باشید؛ کانادا انتخابی عالی برای شما خواهد بود.

مزایای تحصیل در کانادا؟

پیش از هر چیز باید بدانید که تحصیل در دانشگاه‌های تراز اول جهان، سختی‌های خاص خود را نیز دارد. بنابراین بهتر است در صورتی به‌دنبال اخذ ویزای تحصیلی کانادا باشید که فارغ از بحث مهاجرت و اخذ اقامت کانادا ، به مسئله تحصیل و طی مدارج علمی علاقه‌مند هستید. در واقع تنها در این صورت است که می‌توانید به اهداف خود از تحصیل و مهاجرت در کنار یکدیگر دست یابید.

تحصیل در کانادا فرصتی مغتنم است که پیش از ورود دائمی به کشور کانادا، فرصتی برای زندگی دانشجویی، آشنایی با فرهنگ مردم، آشنایی با محیط آکادمیک و تا حدودی محیط‌های کاری این کشور داشته باشید. این فرصت طلایی اجازه می‌دهد تا تصمیم‌گیری بهتری برای ماندن در کانادا یا بازگشت به ایران پس از دوران تحصیل داشته باشید.

در صورتی که بازگردید؛ با توجه به سابقه تحصیلی و دانش کسب شده، قطعا موقعیت‌های بسیار جذاب کاری و علمی را در ایران تجربه خواهید کرد. همچنین در صورتی که بعد از تحصیل قصد ماندن داشته باشید؛ با توجه به سابقه تحصیلی در کانادا، مراحل دریافت اقامت دائم، یافتن شغل و برقراری ارتباطات کاری و اجتماعی برای شما ساده‌تر خواهد بود.

بنابراین اگر به‌دنبال طی کردن مدارج علمی هستید؛ تحصیل در کانادا یکی از بهترین انتخاب‌های شما خواهد بود؛ که مسیر زندگی شما را تغییر خواهد داد.

مهم‌ترین نکات برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

ویزای تحصیلی کانادا ویژگی‌های خاصی دارد؛ اما به‌طور کلی مشابه ویزای تحصیلی سایر کشورهای توسعه یافته است. این ویزا به شما اجازه می‌دهد تا زمانی که مشغول تحصیل در دانشگاه هستید؛ در خاک کانادا اقامت داشته و از مزایای زندگی در آن بهره ببرید.

اما برای دریافت اقامت کانادا از طریق تحصیل، نیاز است که شما دارای شرایط مشخصی باشید. البته منظور ما از تحصیل در اینجا، تحصیل در دوره‌های دکتری و کارشناسی ارشد است؛ چراکه سایر دوره‌ها، کالج‌ها و مدارس، شرایط متفاوتی دارند.

ویزای تحصیلی کانادا ، بر اساس دریافت پذیرش تحصیلی شما از یک دانشگاه معتبر کانادایی صادر می‌شود. در واقع تنها شرط اصلی دریافت ویزای تحصیلی کانادا، داشتن پذیرش تحصیلی از یک دانشگاه کانادایی است. اما برای گرفتن پذیرش، نیازمند طی کردن مسیری طولانی‌تر و ارائه مدارک بیشتری هستید.

اولین مدرک در این زمینه، مدرک تسلط شما به زبان انگلیسی است. بیشتر دانشگاه‌های کانادایی از شما نمره بالای ۷ در آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی IELTS را درخواست می‌کنند. بنابراین اگر قصد تحصیل در سطوح عالی را دارید؛ بهتر از هم‌اکنون به فکر تقویت دانش زبان انگلیسی خود باشید.

در سطوح عالی، به‌خصوص دوره دکتری، شرط ضروری دیگر برای دریافت پذیرش از یک دانشگاه کانادایی، دریافت موافقت با همکاری شما در یک پروژه تحقیقاتی یا علمی به‌عنوان رساله دکتری، از یکی از اساتید آن دانشگاه است. در واقع در این زمینه این اساتید دانشگاه هستند که بر اساس نیازهای تحقیقاتی خود در دوره دکتری، دانشجویان همکار را پذیرش می‌کنند. بنابراین باید بتوانید با این اساتید ارتباط برقرار کرده و به حضور در پروژه‌های تحقیقاتی آن‌ها ابراز تمایل کنید.

در زمینه دریافت موافقت استاد مدنظر نیز، داشتن سابقه تحصیلی خوب، نمرات بالا، مقالات علمی-پژوهشی و... می‌تواند بسیار موثر باشد.

در نهایت اثبات اینکه از پس هزینه‌های زندگی حین تحصیل در کانادا برمی‌آیید؛ آخرین موضوع مهم مورد بررسی خواهد بود.

فراموش نکنید که پیچیدگی‌های دریافت پذیرش تحصیلی و پس از آن اخد اقامت کانادا، موجب می‌شود که بسیاری از افراد با وجود شرایط مناسب، نتوانند موفق به کسب پذیرش و اقامت شوند. بنابراین بهتر است این کار را با مشورت یک گروه خبره و با تجربه در این زمینه انجام دهید. مجموعه دِوَک در این زمینه آماده است تا امور دریافت پذیرش و اقامت شما را در تمامی سطوح تحصیلی بر عهده بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می‌توانید به وب‌سایت این مجموعه مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه