ایجاد سیستم بارگیری چمدان در فرودگاه شیردی (Shirdi)؛ هند

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی جمعه، ۲۶ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۰
ایجاد سیستم بارگیری چمدان در فرودگاه شیردی (Shirdi)؛ هند

شرکت هواپیمایی «مهاراشترا»، قرار است برای توسعه‌ی پروازهای خود تا سه ماه آینده، در فرودگاه سیستم بارگیری چمدان و بار مسافران را راه‌اندازی کند. 

اپراتور شرکت توسعه‌ی هواپیمایی مهاراشترا (MADC)، بیان کرد که این شرکت یک سیستم بارگیری چمدان را راه‌اندازی خواهد کرد که لوازم جانبی آن در ماه‌های آینده، وارد می‌شود.

MADC به منظور انجام این کار، دعوتنامه‌هایی را برای انجام این پیشنهاد ارائه داده است. همچنین نشستی پیش از آن در ۲۷ نوامبر ترتیب داده است.

منابع اعلام کرده‌اند که این فرودگاه آماده است تا به مسافرانی که چمدان یا اسباب و وسایل سفر دارند، رسیدگی کرده و خدمات ارائه دهد؛ چرا که این شرکت هواپیمایی از ماه ژانویه این سیستم را به پرواز اضافه خواهد کرد.

MADC برای ارائه، تامین، نصب، آزمایش و راه‌اندازی یک سیستم بارگیری غرفه و لوازم جانبی مرتبط با آن برای فرودگاه شیردی، در روز سه‌شنبه یک پیشنهاد یا مناقصه‌ی الکترونیکی ارائه داده است.

اپراتور فرودگاه گفت جلسه‌ای که پیش از مناقصه برگزار می‌شود، برای حضور و شرکت تمامی داوطلبن احتمالی در بمبئی و مطرح کردن بحث‌ها و اظهار عقیده‌ها در مورد پروژه‌ی مورد نظر، برنامه‌ریزی شده است.

«سورس کاکانی» (Suresh Kakani)، معاون رئیس و مدیر عامل شرکت MADC گفت:

سیستم حمل و نقل بار، در سه ماه آینده در این مکان قرار خواهد گرفت. در حال حاضر مسافران تنها کیف دستی را به همراه دارند. با این حال با توجه به گسترش و توسعه‌ی پرواز تا ماه ژانویه، محموله‌ی مسافران در جای خود قرار خواهد گرفت.

همچنین کاکانی بیان کرد که روند مناقصه تا تمام شدن سال، به پایان می‌رسد.

در حال حاضر در فرودگاه تنها دو عملیات پرواز وجود دارد؛ این در حالی است که انتظار می‌رود تا پایان ژانویه سال جاری میلادی، به پنج عملیات افزایش یابد.

فرودگاه نیز برای عملیات پرواز بین‌المللی آماده است. مقامات بیان کرده‌‌اند که کارهای زیربنایی در مدت زمان سه ماهه‌ی نخست سال ۲۰۱۸ میلادی، به پایان خواهد رسید.

Alliance Air یک شرکت تابعه‌ی Air India در حال حاضر پروازهای روزانه از شیردی به بمبئی و حیدرآباد را برعهده دارد. این در حالی است که عملیات در دهلی نو هنوز شروع نشده است. به طور مشابه، انتظار می‌رود که TruJet و «زوم ایر» (Zoom Air)، عملیات خود را آغاز کنند.

مقامات اداری فرودگاه هند (AAI)، اعلام کرده‌اند که در حال حاضر تلاش‌هایی برای تجهیز فرودگاه با امکانات فرود در شب برای چهار ماه آینده، در حال انجام است.

فرودگاه شیردی در ماه اکتبر توسط رئیس جمهور «رهنات کویند» (Ramnath Kovind)، افتتاح شد.

مطالب مرتبط:

منبع hindustantimes

دیدگاه