ایران و ایتالیا برای حفاظت از سازه های سنگی پاسارگاد همکاری می‌کنند

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۵ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۰
ایران و ایتالیا برای حفاظت از سازه های سنگی پاسارگاد همکاری می‌کنند

همکاری مشترک هیئتی از کارشناسان و متخصصان ایران و ایتالیا برای حفاظت و استحکام‌بخشی سازه‌های سنگی آغاز شد.

فصل جدید همکاری‌های مشترک هیئت ایتالیایی و ایرانی در پاسارگاد با هدف حفاظت و استحکام‌بخشی سازه‌های سنگی پاسارگاد آغاز شد.

«فرهاد عزیزی»، مدیرکل دفتر امور پایگاه‌های جهانی با بیان این مطلب و اینکه بیش از یک سال و نیم از فعالیت هیئت مشترک ایران و ایتالیا در پاسارگاد می‌گذرد، افزود:

امسال نیز هیئت ایتالیایی با همکاری هیئت ایرانی فعالیت‌های میدانی خود را با هدف مطالعه و حفاظت از انسان بالدار و کاخ اختصاصی پاسارگاد انجام می‌دهند.

او گفت که در این مرحله از همکاری‌ها، تعدادی از کارشناسان و متخصصان در حوزه استحکام‌بخشی آموزش می‌بینند. همچنین در این فصل از همکاری‌ها متخصصان ایرانی به‌همراه تیم ایتالیایی به بررسی مشکلات یادمان‌های سنگی محوطه و گفت‌وگو و تبادل‌نظر در زمینه روش‌های حفاظت بهینه از آثار سنگی این محوطه می‌پردازند.

به گفته وی، این هیئت ایتالیایی که متشکل از کارشناسان و متخصصان ایتالیایی در حوزه‌های مرمت فنی، حفاظت و مطالعات در بخش‌های زمین‌شناسی، معماری، فیزیک و شیمی برای تحلیل مؤلفه‌های محیطی در ارتباط با آثار محوطه پاسارگاد و فرآیند فرسایش آثار سنگی هستند تا اواخر دی ماه در پاساگارد پژوهش و فعالیت می‌کنند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه