معروف ترین دبیرستان های تسخیر شده (قسمت اول)

مریم اصلانی
مریم اصلانی شنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
معروف ترین دبیرستان های تسخیر شده (قسمت اول)

تاکنون در دنیای گردشگری وحشت، با جاذبه‌های متعددی آشنا شدیم. اما شاید وقت آن رسیده که به مقاصدی تازه سر بزنیم. با کجارو همراه باشید.

معمولا با شنیدن مقصد گردشگری وحشت، فکر ما نخست به جاهایی بدیهی همچون گورستان و مکان‌های متروکه و قدیمی پرواز می‌کند، اما شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید که مدارس هم ممکن است به دلیل پاره‌ای از پیوندهای عجیب، به شکلی با دنیای ترس و وحشت در ارتباط باشند. این بار گشت و گذارمان را به شماری از تسخیر شده‌ترین مدارس دنیا اختصاص دادیم.

دبیرستان ال پاسو (El Paso)، ال پاسو، تگزاس

دبیرستان تسخیر شده ال پاسو

وقتی پای مدارس ترسناک و تسخیر شده‌ی آمریکا به میان بیاید، نام مدرسه‌ی «ال پاسو» (El Paso) از دیگر مدارس پیشی گرفته و جایگاه نخست را از آن خود می‌کند. داستان‌های پیرامون این مدرسه تمامی ندارد، از راهروهای عجیب و مه گرفته تا قطرات مایع چسبناک و بدبویی که از سقف می‌چکند و البته کلاس‌های مخفی که ظاهرا در قسمت زیرین ساختمان فعلی واقع شده و کسی از وجود آنها اطلاع نداشت.

دبیرستان تسخیر شده ال پاسو

اما شاید در این میان مهم‌ترین داستان مربوط به عکس مراسم فارغ‌التحصیلی دانش آموزان سال ۱۹۸۶ باشد. تصویر زنی که در قسمت میانی تصویر قرار گرفته، بی‌شک اندکی تار است، اما هیچ تردیدی وجود ندارد که او هم همچون سایرین در این تصویر حضور دارد، یا دست کم این آن چیزی است که هر کسی با نگاه کردن این عکس، تصور می‌کند. اما طبق گفته‌های دانش‌آموزان پبشین هنگام عکس برداری، کسی در آن قسمت حضور نداشته است و هیچ کس هم نتوانسته زن داخل عکس را شناسایی کند.

دبیرستان تسخیر شده ال پاسو

عده‌ای بر این باورند که این زن در واقع دختر جوانی است که مدت‌ها قبل با پریدن از بالکن راهروی مه گرفته، به زندگی خود خاتمه داده است. در همین رابطه حتی عده‌ای گواهی می‌دهند که گهگاه شبحی را دیده‌اند که از همان بالکن بیرون پریده و قبل از آنکه به زمین برخورد کند، در هوا ناپدید می‌شود. در هر صورت شاید نام دبیرستان ال پاسو با معجونی از داستان و افسانه‌های ترسناک گره خورده باشد، اما برای عاشقان دنیای ترس و هیجان مجذوب کننده است.

مدرسه‌ی ال‌پاسو- تگزاس

دبیرستان لی ویلیامز (Lee Williams)، کینگمن (Kingman)، آریزونا

دبیرستان تسخیر شده ویلیامز لی

شاید اگر مدرسه شما هم بر فراز بقایای شهری سابقی همچون راه آهن، معدن و البته یک دامداری قدیمی واقع شده بود، جای عجیب و غریبی می‌شود. بقایای برجای مانده از زمانی که آریزونا همنوز یک قلمروی در حال رشد بود و شاید همین مسئله باعث شده که دانش آموزان ناخواسته با یکی دو روح کینه توز هم مواجه شوند.

دبیرستان تسخیر شده ویلیامز لی

در حقیقت دانش آموزان دبیرستان لی ویلیامز ادعا می‌کنند که بارها با روح مردی مواجه شده‌اند که کلاهی قدیمی به سر داشته و در میان راهروهای خالی حرکت می‌کرده است، از سوی دیگر روح دختر جوانی نیز ظاهرا شب هنگام در این مدرسه پرسه می‌زند که دوست دارد بیرون رفته و بازی کند. این دو روح معمولا در هنگام ظهور و جابجایی، تأثیراتی را روی وضعیت چراغ‌ها گذاشته و اثری فیزیکی از خود بر جای می‌گذارند.

دبیرستان تسخیر شده ویلیامز لی

 از سوی دیگر در نوسازی‌های صورت گرفته در سال ۲۰۱۰، بخشی از زمین فوتبال مدرسه درست در بالای گورستان قدیمی شهر ساخته شد و همین امر ممکن است علت ظهور ارواح پوشیده در لباس‌های قدیمی که طی مراسم فارغ‌التحصیلی مشاهده شده‌اند را توجیه کند. علاوه بر این وجود هفت تابوت مدفون در زیر زمین نیز از دیگر دلایل این تسخیر کلاسیک هستند و ایفاگر نقشی مهم در این داستان هستند.

دبیرستان تسخیر شده ویلیامز لی

دبیرستان لی ویلیامز- آریزونا

دبیرستان کتدرال (Cathedral)، لس انجلس، کالیفرنیا

دبیرستان تسخیر شده کثدرال

مواجه شدن با عامل ترس و وحشت شاید بهترین راهکار برای غلبه بر آن باشد، اما دبیرستان کتدرال قطعا پیشنهاد مناسبی برای امتحان کردن این روش نیست، مخصوصا با توجه به این نکته که این مدرسه روی بقایای برجای مانده از «گورستان قدیمی کلواری» (Calvary) ساخته شده است.

دبیرستان تسخیر شده کثدرال

از طرف دیگر سنگ قبرهای قدیمی در طی این نوسازی از محل اصلی خود برداشته و امروزه در اطراف زمین فوتبال مدرسه قابل مشاهده هستند. به علاوه نماد خوش شانسی این مدرسه را اشباح تشکیل می‌دهند و جالب است که بدانید دانش‌آموزان و معلمان از وضعیت دبیرستان محل کار و تحصیل خود به قدری راضی هستند که به ندرت به داستان تسخیر شده بودن این دبیرستان اشاره می‌کنند. اما کارگرانی که در طول عملیات تعمیر و نوسازی در ساختمان مدرسه مشغول کار بودند ظاهرا در این احساسات سرشار از احترام و غرور، مشارکتی نداشته و ادعاهای دیگری مطرح می‌کنند.

دبیرستان تسخیر شده کثدرال

 آنها می‌گویند که بارها حین کار صدای ارواح ساکن این مدرسه را شنیده و حتی آنها را به چشم خود دیده‌اند. به ویژه این حضور شب هنگام حالت ملموس‌تری به خود گرفته است، به طوری که با سرد شدن ناگهانی و غیر منتظره بخش‌هایی از مدرسه از بُعد فیزیکی نیز قابل تشخیص بوده است.

دبیرستان کتدرال، کالیفرنیا

دبیرستان پوکاتلو (Pocatello)، پوکاتلو، آیداهو

رویت روح در دبیرستان پوکاتلو

اگر شما در زمره‌ی آن دسته از افرادی هستید که به راحتی و بواسطه شنیدن داستان‌های ارواح دستخوش ترس و وحشت نمی‌شوید، حتما باید سری به این دبیرستان مرموز و تسخیر شده بزنید.

دست کم و در قالب یک نوار امنیتی ضبط شده در این مدرسه، حضور یک روح که شب هنگام در مدرسه به این سو و آن سو می‌رود، قابل رؤیت است

ظاهرا ارواح بسیاری در راهروهای این مدرسه بالا و پایین می‌روند و صدای نجوای‌شان به گوش بسیاری از دانش‌آموزان رسیده و یا حتی خنده‌هایشان در سالن نمایش مدرسه پیچیده است. حتی مدارک ضبط شده روی نوار ویدیو نیز از یک حضور مرموز حکایت می‌کند که با کم و زیاد شدن نور چراغ‌ها و البته خاموش و روشن شدن دوربین‌های امنیتی همراه است، شبحی که ظاهرا شب هنگام و در نبود شلوغی و ازدحام دانش آموزان آسوده خاطر به گشت و گذار پرداخته است.

محققان عالم پدیده‌های ماورایی کشف کردند که دست کم شش مرگ در ملک این مدرسه رخ داده است، از جمله دو مورد خودکشی در اواخر سال ۱۹۴۰. نکته‌ی عجیب اینکه هنوز هم رایحه‌ی قوی عطر یکی از این دو دختر که ظاهرا خود را با طناب از گنجه‌اش حلق آویز کرده بود، گاه و بیگاه در راهروهای این قسمت از مدرسه به مشام می‌رسد. حتی وقتی قفسه متعلق به او از این مکان برده شد نیز این رایحه باقی مانده است.

رویت روح در دبیرستان پوکاتلو

دبیرستان تسخیر شده پوکاتلو، آیداهو

دبیرستان تِپِکا (Topeka)، کانزاس

دبیرستان جن زده تپیکا

وقتی دبیرستان تپیکا در اواخر سال ۱۸۹۰ تأسیس شد، ناگزیر گورستان قدیمی نیز جابجا شد و باید دید که این جابجایی اجباری، چگونه تأثیرات منفی از خود برجای گذاشت. اکنون دانش آموزان این دبیرستان مجبورند به صدای زمزمه و مکالمات یواشکی ارواح گوش دهند و شاهد پدیده‌های عجیبی باشند که به خصوص هنگام رفت و آمد در راهروهای مدرسه آن هم به تنهایی، پیش چشم‌شان رخ می‌دهند.

دبیرستان جن زده تپیکا

از سوی دیگر درست در زیر دبیرستان تونل‌هایی وجود دارد که به سمت گورستانی مخفی راه دارد و این مکان خود ترسناک‌ترین بخش این مدرسه است. اما به نظر می‌رسد این شهر خود نیز شهری مرموز و عجیب است چرا که مکان‌های دیگر این شهر همچون «کلیسای هریسون» و «ساختمان کاپیتال» نیز ظاهرا در تسخیر ارواح هستند.

دبیرستان جن زده تپیکا

دبیرستان توپکا، کانزاس

به پایان بخش اول این مطلب رسیدیم، در بخش بعدی باز هم به سراغ معروف‌ترین مدارس تسخیر شده جهان خواهیم رفت.

مطالب مرتبط:

منبع craveonline

دیدگاه