ماه عسل در آفریقای جنوبی

سپهر حقیقی | دوشنبه, ۱۴ دی ۹۴ ساعت ۲۲:۳۰

آفریقای جنوبی با منظره‌های خیره‌کننده‌، حیات وحش حفاظت‌شده‌ و ۱۷۴۰ مایل سواحل بکر در امتداد خط ساحلی، مکانی ایده‌آل برای تعطیلات و ماه عسلی آرام و مفرح است. در ادامه با کجارو همراه باشید تا با برخی زیبایی‌ها و شرایط منحصربه‌فرد این کشور زیبا آشنا شویم.

آفریقای جنوبی با نام "دنیایی در یک کشور" شناخته شده است. چرایی این امر واضح است: کوه‌های سر‌به‌فلک کشیده که شهر بندری "کِیپ تاون" را محاصره کرده‌اند؛ روستاهای قدیمی در سبزه‌زارهایی که شترمرغ‌ها در آن جولان می‌دهند، آرام گرفته‌اند؛ جنگل‌های پر از میمون مرز سواحل خالی از سکونت "KwaZulu-Natal" را تأیین می‌کنند؛ "Stellenbosch" که تاکستان‌های سرسبزش را در دره‌های حاصلخیز خود می‌گنجاند؛ و در نهایت شیرها (و زرافه‌ها و کروکودیل‌ها).

 

چیزهایی که باید قبل از رفتن بدانید

ملزومات ورود: پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار و ویزای مربوطه (صدور ویزا حدود هفت روز کاری طول می‌کشد).

زبان‌ها: تقریباً همگی می‌توانند انگلیسی صحبت کنند، اما ۱۰ زبان رسمی دیگر نیز در این کشور رایج است (آفریقایی، ایسیزولو، سستولابوا، ستسوانا، زیتسونگا، شیوندا، ایسیندِبِل و سیسواتی)

زمان پرواز: بسته به خطوط هوایی مختلف متفاوت است، اما کوتاه‌ترین زمان پرواز از تهران تا ژوهانسبورگ حدود ۱۰ ساعت است.

حمل‌ونقل: ماشین،  پرواز با شاتل و تاکسی

 

بهترین زمان برای سفر به آفریقای جنوبی

بهترین شرایط جوی: تابستان (دسامبر تا فوریه) بهترین زمان برای رفتن به ساحل است. زمستان نیز (جون تا آگوست) بهترین زمان برای رفتن به دل طبیعت با ماشین‌های مخصوص و تماشای حیوانات است. دمای متوسط "کیپ‌تاون" از ۶۴ درجه فارنهایت در زمستان تا ۸۰ درجه در تابستان متغیر است. همچنین دمای هوا در ماه‌‌های تابستانی، در دیگر مناطق به ۹۵ درجه می‌رسد.

بهترین قیمت‌ها: از می تا جولای برای سفرهایی که در آن به گشت‌و‌گذار در حیات‌وحش می‌پردازید و از اکتبر تا سپتامبر برای ماه‌عسل در کنار دریا و سواحل زیبای آن.

 

چه کارهایی انجام دهیم

تپه‌های شنی: آفریقای جنوبی سواحل بسیار زیادی دارد و مطمئن باشید در این میان شما قادر خواهید بود مکان مورد علاقه‌ی خود را پیدا کنید. شما می‌توانید به گروه مدل‌ها و لیدرشان در سواحل صخره‌ای "کلیفتون" "کیپ تاون" و "کمپز بِی" ملحق شوید و یا سوار بر اسب در سواحل خلوت و بکر "KwaZulu-Natal" سواری کنید و یا در سواحل "گاردن روت" به مردم محلی آفریقای جنوبی ملحق شوید. اگر برنامه‌ای برای شنا و شیرجه دارید، یادتان باشد به اقیانوس هند در سواحل شرقی آفریقای جنوبی بروید. اقیانوس اطلس آب بسیار سردی دارد. (سواحل "کیپ تاون" دربرگیرنده‌ی هر دو اقیانوس هستند).

 

چشیدن طعم انواع نوشیدنی‌ها: منطقه‌ی تولید نوشیدنی‌‌های کشور فاصله‌ی بسیار کمی با "کیپ‌تاون" دارد. نوشیدنی‌های آن نیز فوق‌العاده (و خیلی ارزان) هستند و همینطور مناظر بسیار زیبایی دارند. اکثر باغ‌ها تورهایی را به همراه ناهار و اندکی از نوشیدنی‌های تولید خودشان به شما ارائه می‌دهند. مطمئناً باغ‌های رمانتیک، پنیر دست‌ساز و نوشیدنی‌های لذیذ، مواردی نیستند که بتوان به راحتی از آنان گذشت و مطمئناً حس‌و‌حال ماه‌ عسل را در شما زنده می‌کند.

 

پنج جانور بزرگ!: آفریقای جنوبی هیچ کمبودی از لحاظ حیات‌وحش ندارد و بسیاری از مردم در جستجوی عکس‌های پنج جانور بزرگ! (شیر، پلنگ، فیل، بوفالو و کرگدن) به اینجا می‌آیند. پارک ملی "کروگر" که از منابع ملی بسیار شناخته‌شده است، لژ‌های لوکس خصوصی را به شما ارائه می‌دهد که می‌توانید در آنها زمان‌های بین تریپ‌های موجود را با ماساژ و گذاشتن جلبک روی پوست‌تان سپری کنید. اگر می‌خواهید در "کیپ تاون" بمانید، می‌توانید از حیات وحش دریایی، با استفاده از غواصی در قفس و رویارویی با کوسه‌های سفید این منطقه لذت ببرید.

پنج جانور بزرگ آفریقای جنوبی

منبع: theknot

مطالب مرتبط:

دیدگاه